Sociale cohesie

Mensen samenbrengen

AVROTROS maakt programma’s voor iedereen op elke plek. Niet (meer) alleen op het scherm in de huiskamer of via de ether door een radiospeaker, maar ook op een festival, langs een gracht, op een plein of via een app. Juist in tijden dat mediabeleving door online mediagebruik een steeds individueler karakter lijkt te krijgen, gelooft AVROTROS in de groeiende behoefte aan sociale cohesie.

Zodoende focust AVROTROS op het crossmediaal gebruik van diverse platforms en podia, om met de programma’s en de daaruit voortvloeiende diensten en evenementen een saamhorigheidsgevoel te realiseren. Met ons aanbod bereiken we wekelijks 73 procent van de Nederlanders via lineaire en non-lineaire platformen. Hierdoor hebben veel AVROTROS-programma’s een substantiële maatschappelijke impact. Radio en lineaire televisie zijn nog altijd maatschappelijke bindmiddelen. Dat gevoel van verbinding draagt AVROTROS ook zo veel mogelijk uit. Van Beste Zangers tot het Eurovisie Songfestival, AVROTROS biedt talent een podium en weet een groepsgevoel te creëren rondom de uitzendingen. Nieuwe media hebben ervoor gezorgd dat het ‘moment bij de koffieautomaat’ nu realtime plaatsvindt op sociale media. Dat verbindt grote groepen Nederlanders die elkaar anders nooit hadden ontmoet.